Sarajevo – New York – Mjesec svibanj je, svake godine u ovo vrijeme visoki predstavnik za BiH podnosi izvješće pred Skupštinom UN-a o stanju u Bosni i Hercegovini. Već trinaesto Inzkovo izvješće ne donosi lijepe vijesti o životu u BiH, od 2006. godine BiH ide dolje.
U nastavku donosimo 47. izvješće o radu Visokog predstavnika za provedbu Mirovnog sporazuma o Bosni i Hercegovini u glavnom tajniku Ujedinjenih naroda.
BiH na silaznoj putanji od 2006. godine
Ovo izvješće obuhvaća razdoblje od 21. listopada 2014 do 21. travnja 2015. Izvještajno razdoblje je dominiraju tri glavne političke razvoja: proces formiranja vlasti slijedeći listopada 2014 općih izbora, nastojanja da se kick-start Bosne i Hercegovine Europskoj uniji (EU ) Proces integracije i nastavak akcije i izjave izazovan osnove Daytonskog mirovnog sporazuma.
Izborni rezultati za stanje u Bosni i Hercegovini (BiH), dva entiteta (Federacije i Republike Srpske) i deset kantona u Federaciji su certificirani 10. studenog. Republike Srpske (RS) Narodna skupština imenovala vlada 18. prosinca, koja je dužnost 27. prosinca, što vlada RS prvi izvršni biti formirana na temelju listopada izbornih rezultata. Dugotrajno neslaganje o raspodjeli političke postova među Federacija temeljenih stranaka na koji su potpisali koalicijski sporazum već u studenome, odgođeno konačnu imenovanje Vijeća državnoj razini ministara i vlade Federacije do 31. ožujka. U vrijeme pisanja, sedam od 10 kantonalnih skupština u Federaciji izabrali vlade. Uz Vijeća ministara i vlade Federacije u mjestu, ja sam poticao njihovi premijeri ‘navedenoj namjeri poduzimanja ozbiljne reformske napore, te se fokusirati na poticanje ulaganja i gospodarski rast kao prioritet.
Inicijativa pokrenuta od strane ministara vanjskih poslova Njemačke i Velike Britanije, 5. studenoga u Berlinu, koji je sada inicijativa EU, bio je značajan razvoj, nudeći Bosni i Hercegovini pravu priliku da napredak u integraciji s Unijom. Nakon Predsjedništva BiH napisano predanost procesu integracije u EU su potpisali 14 političkih vođa, a potom usvojila Parlamentarna skupština BiH 23. veljače, Vijeće EU je donijela odluku sklapanje Ugovora o EU stabilizaciji i pridruživanju s BiH 21. travnja , sa Sporazumom očekuje stupiti na snagu 1. lipnja. Uz daljnji napredak vezan za provedbu reformi, čelnici zemlje i institucije sada mogu u potpunosti iskoristiti priliku koju pruža ovaj važan korak naprijed za Bosnu i Hercegovinu.
S točke gledišta mog mandata zastupati civilnih aspekata Općeg okvirnog sporazuma za mir (GFAP), broj aktivnosti koje su poduzete tijekom izvještajnog razdoblja su podigli posebnu zabrinutost. Oni su uključeni u redovitu praksu od strane RS-based Saveza nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) i njegovog partnera Demokratska narodna savez (DNS) za šetnju izvan sjednica Predstavničkog doma BiH, i kratkotrajnog bojkota tih stranaka Dom naroda BiH koji ukratko spriječila kuća od sazivanja u ožujku. 17. travnja, Narodna skupština RS (NSRS) usvojila je deklaraciju kojom se odbija autoritet odluke Ustavnog suda BiH, kako je utvrdilo prema Aneksu 4 Općeg okvirnog sporazuma, što također predstavlja izazov za vladavinu zakona. Osim toga, izvještajno razdoblje bila obilježena nizom svježih izjava dužnosnika iz Republike Srpske pozivaju na otcjepljenje tog entiteta od Bosne i Hercegovine.
Pod ovlaštenja koja meni, ja koristiti ovo izvješće još jednom jasno da entiteti nemaju pravo na odcjepljenje od BiH pod Općeg okvirnog sporazuma i da suverenitet i teritorijalni integritet BiH zajamčeni su Općeg okvirnog sporazuma, Ustava BiH i međunarodni Zakon.
Kao što je navedeno u prethodnim izvješćima, Bosna i Hercegovina je na silaznoj putanji još od 2006. godine, a njezini građani očekuju i zaslužuju više od svojih novoizabranih lidera nego više vremena izgubiti. U tom kontekstu, inicijativa EU i oni domaći glumci koji ga prenijeti će imati svoju snažnu potporu, kao što će svi budući napori usmjereni na pružanje konkretne rezultate koji su potrebni kako bi otvoriti put za BiH podnijeti zahtjev za status kandidata za EU. To je od vitalne važnosti da se dolazni vlade na svim razinama bi se osiguralo da oni čine odlučujući raskid s prošlošću obavljajući politiku na novi način, onaj koji stavlja interese građana i zemlje u cjelini na prvom mjestu.
S obzirom kompleks okruženje koje i dalje prevladavaju u zemlji, prisutnost vojne misije Europske unije u Bosni i Hercegovini (EUFOR) s izvršnim mandatom ostaje od vitalnog značaja, omogućujući moj ured i drugima u međunarodnoj zajednici da ispuni naše mandatima kao i ohrabrujuća građanima iz svih etničkih skupina diljem zemlje sigurnog okruženja.
I. Uvod
1. Ovo je moj trinaesti izvješće glavnog tajnika od kada je preuzeo dužnost visokog predstavnika za Bosnu i Hercegovinu. On pruža narativni opis napredak prema postizanju ciljeva zacrtanih u prethodnim izvješćima, registrira činjeničnih razvoj, prijavljuje relevantnih citata koji se odnose na izvještajno razdoblje, te osigurava svoju procjenu provedbe ključnih područja potpadaju pod mojim mandatom. Ja sam fokusiran svoje napore na rješavanju tih područja, u skladu s mojim primarna odgovornost za održavanjem civilnih aspekata Općeg okvirnog sporazuma, a također potiče napredak na pet ciljeva i dva uvjeta za zatvaranje Ureda visokog predstavnika (OHR) i radi na očuvanju korake koje su prethodno poduzete za provedbu Općeg okvirnog sporazuma.
2. Moje energija i dalje biti usmjerena prema ispunjavanju moj mandat kao što je definirano u Aneksu 10. Općeg okvirnog sporazuma i relevantnih rezolucija Vijeća sigurnosti Ujedinjenih naroda. Moj ured u potpunosti podupire napore Europske unije (EU) i Sjevernoatlantskog saveza (NATO) kako bi se BiH kretati na putu ka užeg povezivanja s tim organizacijama.
II. Politički Ažuriranje
A. Općenito političko okruženje
3. Izvještajno razdoblje je dominirao naporima da oblikuju vlade nakon listopada 2014 Općim izborima i inicijative EU za kick-start Bosne i proces integracije Hercegovine u EU. Nažalost dalje postoje izjave i radnje izazovan osnove Općeg okvirnog sporazuma. To je i dalje predmet zabrinutosti, osobito s obzirom na hitnu potrebu za zemlju za početak obličje naprijed i da iskoriste nove prilike pod uvjetom da to od strane EU. S vladama i parlamentima u na državnoj razini sada formirana, politički establišment suočava je jasan izbor: da se sabrati i omogućio promjene koje građani zahtijevaju i koje su potrebne za otključavanje napredak prema EU i NATO-u, ili potkopati međusobno stvaraju umjetne krize skrenuti pozornost građana sa stvarnih problema.
4. Nakon ovjere izbornih rezultata na 10. studenoga pažnja brzo se pretvorilo u formiranju vlasti na državnoj, entitetskoj i kantonalnoj razini. 27. prosinca, RS je postala prva od novih vlasti da preuzme dužnost.
5. Unatoč koalicijske sporazume potpisuje u Federaciji i na državnoj razini, nesuglasice oko raspodjele ministarskih mjesta odgođeno osnivanje državnih i federalnih vlada do 31. ožujka. U konačnici, stranke koje čine vladajuću koaliciju u Federaciji – Stranka demokratske akcije (SDA), Hrvatska demokratska zajednica BiH (HDZ BiH) i Demokratska Front (DF) – također se pridružio vladajuću koaliciju na državnoj razini. Nasuprot tome, vladajuća koalicija u RS, dominira SNSD, je premašila na državnoj razini RS opozicije “Savez za promjene” stranke – Srpska demokratska stranka (SDS), Stranka demokratskog progresa (PDP) i Narodna demokratska pokreta (NDP). Ovo je prvi put od 2006. godine da SNSD nije dio vlasti na državnoj razini.
6. Formiranje Vlada je također bio spor u mnogim kantona u Federaciji, s Hercegovačko-neretvanskom kantonu, Centralna-kanton i Kanton 10 još biraju svoje vlade zbog tekućih sporove zbog raspodjele ministarskih mjesta.
7. Proces formiranja vlasti nakon općih izbora potvrdio potrebu za poboljšanjem elemente izbornog procesa, uključujući poboljšanja Izbornog zakona BiH i mjerodavnih ustavnih odredbi. Specifična pitanja koja treba rješavati uključuju pregledavanje izbornih granice i na dodjelu mandata, nedostatke u biračkih odbora i regulaciju financiranja kampanja. Moguće promjene reguliraju provedbu izbornih rezultata će uključivati mehanizam kako bi se osiguralo da su svi članovi izabrani na Federacije Dom naroda i propisa od strane zakonom pitanju nespojivih postova na način koji osigurava da vlade u privremenoj kapaciteta može nastaviti obavljati sve dok nove vlade ih zamijeniti.
8. žao mi morati izvijestiti da izazove na osnovama Općeg okvirnog sporazuma nastavio tijekom izvještajnog razdoblja. Uz nastavak izjave osporavaju suverenitet i teritorijalni integritet Bosne i Hercegovine, još jednom je došlo walkouts i bojkoti obaju domova Parlamentarne skupštine BiH. Bojkot Doma naroda BiH na 17 ožujak 2015 bio je od posebne važnosti, kao što je poduzeto u punom znanja da bi to spriječili kuću iz osiguranja potrebnog kvoruma sazvati sjednicu. Ova vrsta opstrukcije mora postati stvar prošlosti.
9. Izjava usvojila Narodna skupština RS-a 17. travnja, u svezi sa Zakonom o RS na ljetovanje, i podigao glavne pitanja o predanosti vlasti RS da poštuje Općeg okvirnog sporazuma kada su odlučili da im ne odgovara. Izjava izazvalo ozbiljnu zabrinutost o broju bodova, ne samo u izričitom odbijanju jasnog autoriteta Ustavnog suda BiH, čije su odluke konačne i obvezujuće u skladu s člankom VI.4 Ustava BiH kao što je navedeno u Prilogu 4. Općeg okvirnog sporazuma.
10. Hrvat Narodna skupština (HNS) – okupljanje izabranih i imenovanih dužnosnika i stranačkih čelnika svih hrvatsko-prefiksa stranaka – saziva 28. veljače u Mostaru usvojiti deklaraciju koja je uključivala pozive za značajnim ustavnim promjenama i novom teritorijalnom organizacijom zemlja. Alternativno, Deklaracija poziva na međunarodnoj konferenciji izraditi novi ustav koji će stvoriti simetrično savezne države u odnosu na tri konstitutivna naroda (Srbi, Hrvati, Bošnjaci).
B. Odluke Visokog predstavnika tijekom izvještajnog razdoblja
11. Tijekom izvještajnog razdoblja, suzdržao sam se od koristi moje izvršnu vlast u skladu s politikom Vijeća za provedbu mira (PIC) Upravni odbor je isticanja “lokalnog vlasništva” nad međunarodnom odlučivanja.
C pet ciljeva i dva uvjeta za zatvaranje OHR-a
Napredak u ciljevima
12. Tijekom izvještajnog razdoblja, vlasti u BiH ostvarila ograničeni napredak u ispunjavanju preostalih ciljeva postavljenih od strane Upravnog odbora Vijeća za provedbu mira kao preduvjeta za zatvaranje OHR-a.
Država i obrane nekretnine
13. Tijekom izvještajnog razdoblja moj ured nastavili napore kako bi olakšala prihvatljivog i održivog rješenja pitanja država i obrambene imovine, prvenstveno kroz izravne kontakte s relevantnim domaćim i međunarodnim sudionicima. Nedostatak političke volje da se postigne kompromis u okvirima jasnih načela utvrđenim u srpnja 2012 Ustavni sud BiH odlukom ostaje primarna prepreka za napredak.
14. Na određenom pitanju “potencijalnog vojne imovine”, što znači imovinu koja se koristi od strane Ministarstva obrane BiH i Oružanih snaga BiH, došlo je do određenog napretka u posljednjih nekoliko mjeseci u postizanju upis ovih nekretnina na ime stanje u BiH. Počevši u prosincu, Ministarstvo obrane BiH proslijedio zahtjeve Tužiteljstva BiH Državno odvjetništvo da pokrene registraciju takvih nekretnina u vlasništvu države Bosne i Hercegovine. Ured BiH Državno odvjetništvo sada se očekuje da podnesu zahtjeve nadležnih tijela što je prije moguće kako bi dovršili registraciju tih svojstava.
15. U međuvremenu, zemljišnoknjižni vlasti u Republici Srpskoj odlučila zamrznuti ranije pokrenut postupak javnog uvida imovinskih evidencija i podataka koji se odnose na buduće obrambene svojstva. Slijedom toga se ne očekuje daljnji Preregistracija ove imovine od strane vlasti Republike Srpske. Podigao sam zabrinutost u mom zadnjem izvješću da je taj proces mogao dovesti svojstva koja bi trebala pripadaju državi sukladno Zakonu o obrani BiH registrirana umjesto u ime subjekta ili njegovih općina. Jedan takav slučaj pokriven u mom posljednjem izvješću odnosi se na “Veliki Zep” mjestu u općini Han Pijesak u Republici Srpskoj. Ovaj slučaj je sada pred Sudom BiH, a presuda bi mogla postaviti presedan za buduće sporove zbog potencijalnih obrambenih mjesta u Republici Srpskoj.
16. U mom prethodnom izvješću sam također su izrazili zabrinutost u vezi sa Zakonom o privremenoj zabrani raspolaganja državnom imovinom, poznatiji kao Odlaganje državne imovine Ban. Ova odluka je donio Visoki predstavnik ožujka 2005, a naknadno je usvojila Parlamentarna skupština BiH. Njegova je svrha spriječiti vlasti od prodaje ili na drugi način raspolagati društvenim imovine prije ovo pitanje ispravno regulirano. Čini se da je u posljednjih nekoliko godina Vlada RS donijela nekoliko odluka prijenos prava vlasništva nad stranicama koje koriste vojske bivše Jugoslavije općinama ili drugim trećim osobama, u izravno kršenje zabrane. Ova praksa proizvodi nekoliko zakonskih i praktičnih komplikacije, prvenstveno za one koji pogrešno vjeruju da su stekli pravo vlasništva na temelju transakcija koja krši zabranu. Ona također oštećuje uspostavljene vlasnička prava države BiH.
Fiskalna održivost
17. OHR je nastavio pratiti, analizirati i čuvati svoje međunarodne partnere informirani o zbivanjima vezanim uz fiskalnu održivost, uključujući i zbivanja u Upravi za neizravno oporezivanje (ITA) Upravnog odbora i Fiskalnog vijeća BiH. Dok Fiskalno vijeće BiH ne ispunjava uopće tijekom izvještajnog razdoblja, Upravni odbor UNO održao šest sjednica pod predsjedanjem ministra financija i trezora BiH. Unatoč kontinuiranom učinkovitosti Upravnog odbora, članovi RS ostao protive redovite prilagodbe prihoda neizravni porez koeficijenata raspodjele, kao i za neizravno oporezivanje prihoda naselja za drugu polovicu 2012. godine i prve polovice 2014. godine, za koje su RS duguje Federacija oko 21 milijuna eura. To dovodi u pitanje skladu s pravilima Upravnog odbora. Vlasti BiH također su se obvezali da MMF za rješavanje ovih pitanja. Ona također opterećuje međuentitetske odnose i daje dodatni izazov sustavu neizravnog poreza koji pruža više od 80 posto prihoda proračuna na svim razinama vlasti u BiH. Ti problemi će morati rješavati novim sastavom Upravnog odbora.
Brčko Distrikt
18. Brčko Distrikta vlasti i dalje u susret redovito tijekom izvještajnog razdoblja. Međutim, napredak je bio spor jer vlada je bačen u nemir od listopada do prosinca nakon što je jedan od strana povukla iz vladajuće koalicije. Vlada kriza je riješena kada opozicijska stranka (Stranka za bolju budućnost (SBB)) pridružio parlamentarnu većinu, što je izazvalo preustroj vlade.
19. Uglavnom zbog koalicije krize, Skupština Brčko Distrikta nije usvojilo proračun za 2015. godinu do 30. ožujka, s prvom tromjesečju pokriven pod privremenim aranžmanima financiranja. Usvojila proračun predviđa nerealno trošenje, uz otkrila manjak od 7,1 milijuna eura. Dodatna financijska nesigurnost uzrokovana stečaja značajne RS-based banke u, u kojoj su institucije Brčko Distrikta održanoj depoziti u ukupnom iznosu od gotovo 10,7 milijuna eura.
20. Tijekom izvještajnog razdoblja, moj ured bavi s institucijama Brčko Distrikta na pripremi zakona koji se odnose na financijska pitanja i relevantne za provedbu Memoranduma o Institucionalna suradnja i razmjena podataka među četiri poreznih uprava u BiH. Zakoni također imaju za cilj podržati District u poboljšanju transparentnosti u poslovnom okruženju, u borbi protiv sive ekonomije i usklađivanje Distrikta pravnog sustava s ostatkom zemlje.
21. Moj ured je također bavi s institucijama Distrikta izmijeniti 2.012 Odluku Skupštine Brčko Distrikta o “zaštiti civilnih žrtava rata”, prema kojima civilne žrtve seksualnog nasilja su dužni predočiti dokaze o pravosudnoj osude počiniteljima kako bi za dobivanje statusa civilne žrtve i primati naknadu i druge pogodnosti. Kao posljedica primjene ove odluke, mnoge civilne žrtve koji žive u Brčko Distriktu su se preselili u Federaciji ili registrirani njihovo prebivalište tamo, kako bi se priznati kao žrtve rata i pravo na novčanu naknadu.
D. Izazovi Opceg okvirnog sporazuma za mir
Izazovi na suverenitetu i teritorijalnom integritetu Bosne i Hercegovine
22. Tijekom izvještajnog razdoblja, dužnosnici dolaze iz vladajuće SNSD stranke u Republici Srpskoj nastavila svoju dugogodišnju praksu izravno pitanje i osporavaju suverenitet i teritorijalni integritet BiH. [1] Iako Predsjednik Republike Srpske i dalje najčešći i vokal eksponent državne raspada, u izvještajnom razdoblju bio je pridružio i drugi dužnosnici iz njegove stranke. Član Doma naroda BiH i SNSD-a viši službeni Nebojša Radmanović je široko kritizirao kada je najavio da medije 9. travnja da će SNSD stranka usvojiti rezoluciju o “slobodni i neovisni” Republike Srpske. [2]
Izazovi na nadležnosti državnih institucija BiH, a posebno Ustavni sud
Narodna skupština RS Izjava o postupku pred Ustavnim sudom BiH
23. Dana 17. travnja Narodna skupština RS usvojila je Deklaraciju odnosi na 2.013 zahtjev člana Predsjedništva BiH Bakira Izetbegovića za Ustavni sud ocjenjuje ustavnost Zakona RS o Holidays. U ovoj Deklaraciji parlament je izrazio svoju namjeru da ne provedu u tijeku odluku Ustavnog suda BiH, u ovom slučaju, ako to ne podržava stajalište RS, kao i za pregled prošlosti odluke Suda.
24. Izjava u tom smislu ne samo da predstavlja izravan izazov neovisnosti Ustavnog suda BiH, u mjeri u kojoj ona iznosi neprihvatljivog pokušaja vršiti politički pritisak na sud u njegovim raspravama o pojedinom slučaju, ali je također u izravnom kršenje članka III.3. (b) i članak VI.5. Ustava BiH, koji pružaju da je “[d] ecisions Ustavnog suda su konačne i obvezujuće”, te da “[t] on Entiteti i sve njihove niže jedinice su potrebni da u potpunosti u skladu s ovim Ustavom (…), a sa odluke institucija Bosne i Hercegovine. “Osim toga, izjava i ne obazire Članak VI Ustava BiH utoliko što dovodi u pitanje prisutnost međunarodnih sudaca u Sudu i legitimnosti odluka koje donose sud s tim sucima, te najavljuje da Narodna skupština RS mogu procijeniti legitimnost, zakonitost i valjanost odluka suda od 2001. godine.
25. Zahtjev sadržane u Deklaraciji u Parlamentarnoj skupštini BiH da usvoji zakon o Ustavnom sudu, koji će propisati sastav, izbor, organizaciju, nadležnost i postupak, kao i druga pitanja od značaja za rad BiH Ustavni sud, također je problematična. Kratki promjenu Ustava, Parlamentarna skupština BiH obvezuje njegove odredbe koje se odnose na sastav, organizaciji i nadležnosti Suda, a ne mogu ometati Poslovnika Suda predviđene u članku VI Ustava BiH.
26. Deklaracija također izaziva zabrinutost u da temelji svoje argumente na netočnim stajalište da BiH i njen “međunarodni suverenitet i nacionalni identitet” su utvrđene samo voljom dvaju entiteta u Daytonskom mirovnom sporazumu, a nije postojala prije. To je u izravnoj suprotnosti članak I. Ustava BiH i zanemaruje činjenicu da je BiH bila priznata na međunarodnoj razini prije Daytona.
RS Zakon o sudovima
27. Zakon o sudovima RS i dalje u suprotnosti s obje zakona na državnoj razini o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću i Ustavom BiH. Izmjene i dopune zakona usvojila NSRS u prvom čitanju 17. travnja ne riješe ove nedostatke. Ovo pitanje je koje su detaljno niže u odjeljku pod nazivom “Entrenching vladavine zakona”.
Bojkotima i šetnje-izlasci oba doma Parlamentarne skupštine BiH
28. Budući da su 15. siječnja, SNSD delegati u Zastupničkom domu izašao iz svakog sjednici Doma u znak protesta protiv odbijanja njihovog prijedloga kako bi razgovarali uklanjanje House predsjednika. Njihov zahtjev odnosi na dokumente i navodima javnost bivšeg potpredsjednika Federacije protiv predsjednika u odnosu na navodne ratne zločine. Tužiteljstvo je najavio da neće pokrenuti kazneni postupak protiv predsjednika zbog nedostatka dokaza. Međutim, walk-izlasci i dalje.
29. Bojkot je održan u Domu naroda BiH, kada je 17. ožujka na sjednici ne može biti sazvana zbog nedostatka kvoruma uzrokovanog nedolazak tri srpskih delegata. SNSD je najavio bojkot dan prije, tvrdeći da pravila su povrijeđena u izboru članova Zajedničkog odbora za nadzor obavještajnih i sigurnosnih agencija za strane Zastupničkog doma. SNSD delegati pristao vratiti se doma 30. ožujka. Bez obzira na valjanost SNSD i DNS pritužbi na imenovanja na zajedničkom odboru, to se ne može opravdati bojkotiraju Parlamentarnu skupštinu BiH i sprečavanje Doma naroda BiH od sazivanja.
III. Na državnoj razini institucija Bosne i Hercegovine
Predsjedništvo BiH
30. novoizabrani Predsjedništva BiH, koji se sastoji srpski član Mladen Ivanić, hrvatski član Dragan Čović i bošnjački član Bakir Izetbegović je službeno preuzeo dužnost 17. studenog, te je sastanak u produktivnoj atmosferi. Predsjednik Ivanić služi kao predsjedatelja Predsjedništva tijekom prvih osam mjeseci svog mandata. Novi Predsjedništvo održava pet redovitih sjednica i bivšeg Predsjedništva jednu sjednicu tijekom izvještajnog razdoblja.
31. Osim imenovanja novog predsjedatelja Vijeća ministara 9. veljače prioritet Predsjedništva BiH u izvještajnom razdoblju bio je nadgledati pripremu i usvajanje pisane predanost reformama EU. Nakon dugih pregovora vodeći s 14 stranačkih lidera između prosinca i veljače, Predsjedništvo BiH konačno prihvatila taj dokument 29. siječnja. Pismeni Predanost naknadno potpisan od strane političkih lidera 14, a zatim potvrđen od strane Parlamentarne skupštine BiH.
32. Usvajanje ovog važnog dokumenta otvara put za EU nastaviti s sklapanja i stupanja na snagu Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju. Iako je to važan korak, EU je jasno da BiH treba da dostavi konkretne rezultate otvoriti put za zemlju da se prijave za status zemlje kandidata.
33. Od inauguracije, Predsjedništvo je napravio službene posjete Sloveniji i Hrvatskoj.
34. Na svojoj 11. sjednici veljače, Predsjedništvo odlučilo da izvoz oružja u Ukrajinu nije bilo u “interesu vanjske politike BiH”.
Vijeće ministara BiH
35. odlasku Vijeće ministara BiH je nastavila redovito sastaju u tehničkom mandatu do kraja ožujka. Tijekom tog razdoblja, Vijeće ministara održao ukupno 20 sjednica, koje su uglavnom usmjerene na tehničkim i pitanjima vezanim za EU. To uključuje usvajanje niza financijskih sporazuma, odluke o privremenom financiranju institucija BiH za razdoblje siječanj-ožujak i travanj-lipanj 2015, Vijeće ministara izvješće o svom radu u 2014. godini i Nacionalni program za ekonomske reforme za 2015. godinu.
36. Nakon potvrde imenovanje novog predsjedatelja Vijeća ministara 11. veljače, [3] dom Parlamenta BiH konačno potvrdio novi Vijeće ministara 31. ožujka. Kašnjenje je uzrokovano politički povezujući ga formiranja Vlade Federacije unatoč jer nema nikakva pravna ili politička opravdanje za to.
37. U proteklom razdoblju, novo Vijeće ministara održalo je tri sjednice. Njegova najhitniji prioriteti uključuju donošenje 2015 Državni proračun, ubrzanje provedbe euroatlantskim zahtjevima i podržava ekonomski rast.
Parlamentarna skupština BiH
38. dom Parlamenta BiH je otvorena 9. prosinca 2014. godine, kada je imenovan predsjedatelj i njegovi zamjenici. [4] Izbor radnih tijela je završena 29. prosinca 2014., a kuća je susreo 10 puta u redovitom zasjedanju i tri puta hitno sjednici od.
39. Dom naroda BiH nastupni sjednice započeo je 29. siječnja 2015. godine, a kuća je konačno uspjela da imenuje svoje vodstvo 16. veljače. [5] To je izabran radnih tijela 26. veljače. Dom naroda održao tri redovne i dvije hitne sjednice tijekom izvještajnog razdoblja.
40. Imenovanje zajedničkih parlamentarnih radnih odbora završena 30. ožujka s iznimkom Zajedničkog odbora za nadzor nad radom Državne obavještajne agencije. Kao što je ranije opisano u ovom izvješću, članstvo u tom odboru sporno i to je od vitalne važnosti da Komisija može formirati u skladu s odgovarajućim zakonskim aktima.
41. Većina značajno tijekom izvještajnog razdoblja, Parlamentarna skupština BiH podržava pisanom opredjeljenje o reformi Europske unije 23. veljače 2015. godine.
42. Također, na pozitivan note, parlament usvojio izmjene i dopune Zakona o politici izravnih stranih ulaganja. Iako je također usvojila izmjenu Kaznenog zakona BiH u nastojanju da se osigura poštivanje međunarodnih standarda o suzbijanju pranja novca i financiranja terorizma kao potrebna od strane Vijeća Europe MONEYVAL, usvojila amandman je smatra nedovoljno kako bi se osigurala sukladnost. Ova dva seta izmjena predstavljaju samo zakonodavstvo usvojio novi Parlamentarne skupštine dosad.
43. Kratak bojkot Doma naroda BiH i politika ponovljenih walkouts iz Predstavničkog doma BiH SNSD delegata su pokriveni drugom mjestu u ovom izvješću. Važno je napomenuti da, unatoč ponovio walk-izlasci iz plenarnoj sjednici Zastupničkog doma, SNSD delegati su i dalje redovito sudjelovanje u parlamentarnim radnim tijelima.
Sutorina sporova
44. U neočekivanog razvoja, 15. siječnja, dom Parlamenta BiH raspravljalo rezoluciju podnio je Socijaldemokratska partija (SDP) delegat poziva na odbijanje od strane parlamentu predloženi sporazum granica između BiH i Crne Gore. Rezolucija fokusira na Sutorine, malom obalnom području u Crnoj Gori, što su neki parlamentarci BiH tvrdio trebaju pripadati BiH. Zastupnički dom odlučio organizirati otvorenu javnu raspravu (24. veljače) i iza zatvorenih vrata pravni stručnjaci ‘raspravu (9. travnja) prije glasovanja o Rezoluciji. Crnogorska vlast snažno prosvjedovali protiv ove pojave. S obzirom na inače iznimno dobre odnose između dviju zemalja, nadam se da ćemo vidjeti ugovor ratificiran granice između zemalja, bez ikakvog daljnjeg odlaganja. Takav korak će nesumnjivo imati pozitivan utjecaj u široj regiji.
IV. Federacija Bosne i Hercegovine
Formiranje vlasti Federacije BiH
45. Federacija Zastupnički dom održao svoj nastupni sjednicu 2. prosinca. [6]
46. Dana 15. siječnja nakon završetka drugog kruga izbora za delegate u Domu naroda Federacije, Kuća održao svoj nastupni sjednicu potvrđivanjem mandata 54 osoba, dok su četiri mjesta ostala prazna, jer je moguće samo da izaberu 13 od 17 propisanih delegata srpskog Kluba iz svih kantonalnih skupština. Novi raspored kako bi se osiguralo da su svi delegati izabrani u Dom naroda Federacije treba naći. Također je drugi zamjenik predsjednika, koji mora biti Srbin, nije imenovan, jer nema ugovor unutar srpskog Kluba na kandidata.
47. Dana 9. veljače, Parlament Federacije biraju predsjednika entiteta i dva dopredsjednika. [7] Želim hvale konstruktivnu ulogu oporbenog SDP u procesu imenovanja, kojim je otvoren put za izbore u Federaciji Predsjedništva.
48. Unatoč SDA, DF i HDZ BiH, potpisivanjem koalicijskog sporazuma 19. studenog, dugo trčanje, a ponekad gorka sporove između stranaka o raspodjeli ministarskih mjesta značilo novo Vlada Federacije je izabrana samo 31. ožujka. Prvi pokušaj da se formira Vlada Federacije BiH nije 19. ožujka zbog neugodna nepoštovanja etničke kvote u Vladi koje su utvrđene u Ustavu Federacije. Novi premijer ušao vladu iz poslovnog sektora, dobrodošao razvoj, koje će nadam se prevesti u učinkovite politike za poticanje gospodarskog rasta. [8]
49. Tijekom razdoblja odgode imenovanja novog Vlada Federacije, spor nastao između vlade u ostavci i novoimenovani predsjednik Federacije. Nakon odobrenja plana za privatizaciju Federacije za privatizaciju Agencije za 2015. godinu od strane Vlade u odlasku, predsjednik naredio sve odgovorne osobe u Vladi i drugim pravnim osobama iz izvršne vlasti da se suzdrže od novih odluka koje nisu bile nužne za funkcioniranje subjekta. Redoslijed navedeno da treba primijeniti posebno odlukama o novim imenovanjima i zapošljavanju. Premijer u odlasku i službeno je odgovorio u pisanom obliku da je “apsolutno jasno da predsjednik nema pravo da obustavi aktivnosti koje su utvrđene Ustavom i zakonima kao pitanje odgovornosti Vlade ili bilo kojeg drugog tijela izvršne vlasti za taj tvar.” S imenovanje nove vlade, ovaj spor više nije relevantan za svakodnevnim političkim zbivanjima.
Federacija Ustavni sud BiH u potpunosti ekipiran
50. Dana 31. ožujka vitalnog interesa vijeće Ustavnog suda Federacije odlučio odbaciti kao neutemeljenu raniji vitalnog nacionalnog interesa zahtjev pozivati bošnjačke kluba u Domu naroda Federacije BiH protiv imenovanja jednog od bošnjačkih sudaca Sud, učinkovito deblokiranje imenovanje posljednjeg upražnjeno mjesto na sudu. Kao rezultat toga, Ustavni sud Federacije će imati punu kvotu od sudaca po prvi put od kraja 2008. To dovodi do kraja dugo trčanje truda, olakšati mom uredu, da imaju potpuno funkcionalan Federacije Ustavni sud.
Mostar
51. S političkih stranaka usmjerena na formiranje vlade, nema smislene rasprave održane tijekom izvještajnog razdoblja provedbe odluke Ustavnog suda BiH o izbornom sustavu u Mostaru. Kao rezultat toga, građani Mostara i dalje biti uskraćeno temeljno pravo na izbor svoje lokalne predstavnike, Grad nema funkcionira Gradsko vijeće i gradonačelnik Mostara i dalje u svojstvu privremenoj.
52. Privremeno financiranje u prvom kvartalu ove godine i proračun za 2015. godinu su moguće nakon usvajanja izmjena i dopuna Zakona o proračunima u Federaciji od strane Parlamenta Federacije 30. siječnja, koja je – u nedostatku funkcionalnog Gradskog vijeća – ovlašteni gradonačelnik donošenja ove odluke, uz odobrenje Gradskog šefa financija. U vrijeme pisanja, proračun za 2015. godinu još nije donesen.
vrelo ohr.int
enter.ba
tags:
valentin inzko 47th report UN
inzko izvještaj un 2015
You must be logged in to post a comment Login